İYİ DEĞİL, EN İYİSİ İÇİN BURDAYIZ...

SEO Danışmanlığı Nedir? Dijital Pazarlama yaparken neden gereklidir?


SEO internet dünyasının en hızlı büyüme sağlayan sektörlerinden bir tanesi.  SEO Nedir ? sorusuna en güzel cevap, organik yollarla Google da birinci sayfada yer almak için bir internet sitesinin tüm SEO gelişim süreci boyunca yakından takip edilerek, üst sıralara getirilmesi sürecinin yönetilmesine SEO danışmanlığı denilmektedir. SEO danışmanlığı süreci boyunca, rakipler ve sektör sürekli analiz edilir ve kıyaslamalar yapılır. Sitenin eksik yönleri tespit edilerek, bunları kapatmak için çeşitli girişimlerde bulunulur.
 gerekli olan tüm optimizasyona verilen isimdir. Dijital Rekabetin gün geçtikçe artması ile bu sektörün aynı oranda gerçekleşmektedir. İnternetteki ticaret hacmi arttıkça yatırımcı ve girişimciler daha çok internet pazarında yer almaya çabalıyor ve ürünlerini Google üzerinde daha fazla görüntülemek için SEO danışmanlığı hizmeti almaktadırlar.
SEO danışmanlığı, bir firma bünyesinde SEO uzmanı çalıştırılarak gerçekleştirilebileceği gibi, SEO firmaları ile çeşitli anlaşmalar yapılarak da gerçekleştirilebilmektedir. Firmalarla yapılan anlaşmalar birkaç farklı şekilde olabilmektedir. Bunlardan birisi aylık düzenli SEO danışmanlığı diğeri ise hedef bazlı SEO danışmanlığıdır.
Aylık SEO Danışmanlığı
Sektör, rakipler ve sitenin tüm durumları değerlendirildikten sonra ortaya çıkarılan düzenli bir periyoda uygun çalışma gerçekleştirilir. Her ay sonu yapılacak raporlamalarla, aylık sağlanan verim değerlendirilir. Her ay sonu gelişmeler göz önünde bulundurularak bir sonraki ay için yeni plan ve taktikler uygulanabilmektedir.
Hedef Bazlı SEO Danışmanlığı
Bu SEO danışmanlığı şeklinde, site sahibinden alınacak somut hedeflere ulaşma için gerekli tüm çalışmalar ve sürecin yönetimi gerçekleştirilir. Bu danışmanlık türünde en dikkat edilen kriterler şu şekildedir; sitenin şu anki konumu, istenilen hedef ve rekabet düzeyi.
Hedef bazlı SEO danışmanlığında daha çok genel bir optimizasyon yerine, bir veya birkaç anahtar kelimede hedefe ulaştırma çalışması gerçekleştirilmektedir. Çalışmanın zorluğu ve garanti şartları sebebiyle iş verenler tarafından daha çok tercih edilir ancak bu çalışma türünü gerçekleştirebilecek SEO uzmanı ve SEO firması sayısı da kısıtlı olmaktadır. SEO danışmanlığındaki başarı kriterlerinin somut olması, SEO danışmanlarının üzerindeki sorumluluğu arttırmaktadır.
Çalışma yapmayı planladığınız SEO danışmanlarının, referansları, kendi firma veya şahıs sitelerinin konumları, garanti ve sözleşme şartları incelenerek doğru karar verilmelidir.
SEO Danışmanlığı için risklerden biri, AdWords Danışmanlığında olduğu gibi çok kısa süreli gelişmeler sağlanmamasıdır.  Başarı ölçülebilir olmakla beraber zaman alacaktır.  Öncelikle SEO Danışmanlığı şemsiyesi altında yapılması gereken , site altyapısını tamamen Optimizasyona uygun hale getirip, bu optimizasyon bakış açısının benimsenmesini sağlamaktır.
Bunu örneklendirmek gerekirse; 1990’ların ortasında  Johan Cruyff Barcelona’nın başına teknik direktör olarak geldiği zaman ilk önce altyapıyı güçlendirmek gerektiğini vurgulamıştı. Bunun için çocukların çok küçük yaştan itibaren eğitilecekleri La Masia futbol okulunu açtı.  Bu sağlam temellerin oturması ve meyvelerini vermesi zaman aldı, ama simdi Barcelona’nın akıl almaz başarıları altında yatan, bu kurulan sistem ve bu sisteme göre hareket edilmesi.
Yukarıda belirttiğim örnekte göreceğiniz üzere, bir SEO Danışmanlığı hizmeti de , mevcut sistemi optimize etmek ve ileride gelecek tüm veri akışı için bu sistemi benimsetmektir.
Dijital Pazarlamanın önemli bir ayağını sağlayan SEO yöntemleri, ifa edilirken mutlaka konusunda uzman bir ekip tarafından organize edilmelidir. Dijiplat – Dijital Pazarlama Platformu olarak bizler bu noktada tüm soru ve taleplerinize karşılık vereceğiz..
SEO danışmanlığı konusunda, daha fazla bilgi almak isterseniz gerek bloglarımızdan faydalanabilir gerekse de bizimle irtibata geçebilirsiniz.

0 yorum: